•  

    پست-ویژه-تصویر

    سمساری در دهکده المپیک تهران

    تماس: 09122725127

    با سمسارچی در تماس باشید

    خدمات سمساری در دهکده المپیک تهران

    • خریدار انواع لوازم خانگی
    • خریدار انواع فرش ماشینی و دستباف در دهکده المپیک
    • خریدار انواع مبل
    • خریدار انواع یخچال و لباسشویی

    برای دریافت اطاعات بیشتر سمساری در دهکده المپیک تهران تماس بگیرید.

    معرفی دهکده المپیک تهران

    دهکده المپیک یکی از محله‌های شهر تهران است. این منطقه در شمال غربی تهران قرار دارد. در گذشته بخشی از کن و بخشی از منطقه ۵ شهرداری تهران بود. اما با تقسیم زمین‌های منطقه ۵ و تأسیس منطقه ۲۲ شهرداری تهران، بخشی از این منطقه تازه شد. بافت این محله قدیمی است. زیرا این شهرک در دهه ۱۳۴۰ (خورشیدی) ساخته شده‌است. در ادامه این مطلب از سمساری در دهکده المپیک به بررسی بیشتر این منطقه می پردازیم.

    دهکده المپیک به جهت کاربری نخستین، معماری ویژه ای دارد. بلوک‌های چهار یا پنج طبقه بانام شهرک لاله فضای سبز از یکدیگر جدا شده‌اند و محله‌ای حدودا دنج و خاصی را پدید آورده‌اند. نام آن به خاطر بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ در تهران به جا مانده که در واقع دهکده زندگی ورزشکاران بازی‌ها در این مکان قرار داشته‌است. بوستان جوانمردان در این محله جای گرفته است. دانشگاه علامه طباطبایی، بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی ایران از سال ۱۳۸۵ (خورشیدی) به دهکده جابجا شده‌است. در این محله شهرکی با همین نام، شهرک دهکده المپیک وجود دارد که بیش از ۷۰۰ خانوار در آن زندگی می‌کنند و بیشتر آن‌ها از کارکنان سازمان تربیت بدنی می باشند.

    دانشگاه علامه، سینمای دهکده المپیک و مجموعه ورزشی توحید در این شهرک هستند. سینما دهکده در سال‌های اخیر بازسازی شده و دارای دو سالن زیبا و مدرن میباشد. این سینما در گوشه خاوری این شهرک، رودخانه و باغ‌های کن در کنار خاوری، و در گوشه شمالی آن رشته کوه‌های البرز قرار دارند. افزون بر این این شهرک از گوشه جنوبی به بزرگراه همت می‌رسد.

     

    سمساری در دهکده المپیک

    شماره تماس سمساری در دهکده المپیک  | آدرس سمساری در دهکده المپیک


    votre commentaire
  • انواع دان قهوه در جهان وجود دارد ولی اکثر دانه های تولید و استفاده شده را می توان به دو گروه اصلی عربیکا ( Arabica ) و روبوستا ( Robusta ) تقسیم بندی کرد. اما دو نوع کمتر رایج دیگر نیز هستند به نام ها لیبریکا ( Liberica ) و اکسلسا ( Excelsa ) ، لبیریکا که به ندرت یافت می شود ، به طور انحصاری در کشور فیلیپین کشت و تولید می شود. . اکسلسا نیز از جنس دانه لیبریکا می باشد حدود 7 درصد مصرف جهان را به خودش اختصاص می دهد.

    انواع اصلی دانه های قهوه

    عربیکا ( Arabica )

    روبوستا ( Robusta )

    لیبریکا ( Liberica ) و اکسلسا ( Excelsa )

    دان قهوه عربیکا

    دان قهوه عربیکا اکثر قهوه های تولید شده و در حال فروش جهان را به خود اختصاص می دهد و حدود 60 درصد نوشیدنی های مبتنی بر قهوه ی جهان را نیز به خود اختصاص می دهد و نسبت به دیگر دان های قهوه از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و بیشتر در آمریکای لاتین کشت می شود.

     

    دان قهوه روبوستا

    دان قهوه روبوستا نیز دارای دانه ی قوی تر و تلخ تر می باشد و بیشتر برای اسپرسو استفاده می شود ، کسانی که قهوه ی تلخ ، قوی تر و تلخ را ترجیح می دهند بسیار مناسب است ، همچنین دارای کافئین دوبرابر نسبت به قهوه ی عربیکا می باشد.

     

    قهوه عربیکا

    دانه قهوه عربیکا ، محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر قهوه ها در میان طرفداران قهوه دارد و میزان تولید این قهوه نیز حدود 60 تا 75 درصد تولیدات قهوه را به خود اختصاص می دهد ، و به علت اینکه بیشتر در ارتفاعات کشت می شود و به آب زیادی نیز احتیاج دارد به گونه ی کوهی شهرت دارد.

     

    کشت این محصول بسیار به محیط بستگی دارد و جزو گونه های ضعیف قهوه تلقی می شود به این صورت که کشت در محیط و شرایط نامناسب ، تاثیر منفی بر محصول خواهد داشت. همچنین نسبت به افت ها نیز آسیب پذیر تر خواهند بود.

     

    در حالی که بدیهی است که دانه های قهوه ی عربیکا مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت خواهند بود اما معمولا روشن تر از دیگر دانه های قهوه می باشند ، همچنین ، معمولا دارای طعم و عطر های جذاب تری هستند ، به همین دلیل طرفداران بیشتری نیز دارند.

     

    قهوه روبوستا

    در درجه ی بعدی محبوبیت بین دانه های قهوه ، قهوه روبوستا است که شهرت خود را به خاطر سرسختی گیاه و مقدار زیاد کافئین به دست اورده است.

     

    در حالی که روبوستا در آب و هوای گرم با بارندگی های فراوان بهتر تولید می شود ، اما دانه ی Robusta به دلیل داشتن سرسختی بیشتر ، در طیف وسیع تری از آب و هوا ها و ارتفاعات محصول می دهد. همچنین ، این دان ها در مقابل آفت ها نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند و به راحتی آفتزده نمی شوند.

     

    استحکام بیشتر با کیفیت بالاتر و تمایل به اسیدیته ی پایین این قهوه را در مقابل چیز هایی مثل خامه و شکر کم تر مقاوم می کند و برای دم کردن قهوه ای مانند ، قهوه ی ویتنامی عالی می سازد. و مقدار دو برابر کافئین را نسبت به دیگر قهوه ها برای فرد تامین می نماید.

     

    اکسلسا Excelsa در واقع یک نوع فرعی از قهوه ی Liberica است. با این حال ، این دو نوع ویژگی های بسیار متفاوتی دارند ، بنابراین بسیاری از مردم آن ها را دو نوع قهوه ی کاملاً متفاوت می دانند.

    در دهه 1890 میلادی ، دانه های قهوه ی لبیریکا به اوج محبوبیت خود رسید و فیلیپین جزو اولین کشور هایی بود که تولید جدی این محصول را آغاز کرد و خود را به یک تولید کننده جدی قهوه در سراسر جهان تبدیل کرد.

     

    این قهوه دارای طعمی خاص و عطری مشابه چوب می باشد که خود را از دیگر قهوه ها متمایز می کند و به دو صورت لایت ( سبک ) و دارک رست می شود و طعم های جذابی نیز برای دوست داران قهوه ایجاد می نماید.


    votre commentaire
  • ماشین لباسشویی دستگاهی محبوب می باشد که برای شستشوی انواع لباس ها برنامه مخصوص خود را دارد. شما می توانید با ماشین لباسشویی لباس ها را بدون آسیب رساندن به بافت و یا رنگ آن ها شستشو می دهد. این دستگاه علاوه بر لباس ها توانایی شستشوی انواع پارچه ها را دارد. شما می توانید پرده های منزل خود را با لباسشویی شستشو دهید. بسیاری مردم حاضر نیستند پرده های خود را برای شستشو به خشکشویی بسپارند و برای این کار از لباسشویی خود استفاده می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح نحوه شستشوی پرده در لباسشویی  بپردازیم. در ادامه این مقاله از آی پی امداد ipemdad همراه ما باشید.

     

    نحوه استفاده شستشو پرده در لباسشویی

    1.    بهترین برنامه برای  شسشتو پرده در لباسشویی

    2.    نحوه شستشو پرده در لباسشویی؛ پرده های نخی

    3.     نحوه شستشو پرده در لباسشویی؛ پرده های مخمل، ساتن و ابریشم 

     

     

    بهترین برنامه برای  شسشتو پرده در لباسشویی

    لباسشویی دارای برنامه های مختلفی است که هر یک از آن ها برای یک جنس لباس مناسب می باشد. هدف از ایجاد این برنامه ها کاهش آسیب به بافت پارچه می باشد. لباسشویی برای شستشوی پرده ها هم برنامه ای را در نظر گرفته است. بهترین برنامه برای شستشوی پرده در لباسشویی برنامه Delicate  می باشد. این برنامه مخصوص شستشوی پرده می باشد و باعث کاهش آسیب به آن ها مخصوصا پرده های توری و نازک می شود. در صورتی که لباسشویی شما این برنامه را نداشت می توانید از برنامه Easy Care استفاده نمایید. هنگام شستشوی پرده در لباسشویی به نکات زیر توجه کنید:

    ·        قبل از شستشوی پرده ها وزن آن ها را در نظر بگیرید و با ظرفیت لباسشویی خود مقایسه کنید. 

    ·        در صورت استفاده از برنامه Easy Care شستشوی پرده ها زمان بیشتری طول می کشد. 

    ·        اگر می خواهید که پرده ها چروک نشوند باید از دور خشک کن کمتری استفاده کنید. 

     

    پیشنهاد مطالعه: علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

     

    نحوه شستشو پرده در لباسشویی؛ پرده های نخی

    یکی از جنس پرده هایی که نحوه شستشو آن ها بسیار مهم می باشد پرده های نخی است. اگر مدت طولانی است که پرده های منزل خود را شستشو نداده اید در صورتی که جنس آن ها نخی است باید ابتدا آن ها را برای 10 تا 15 دقیقه در آب سرد و یا ولرم خیس کنید. زیرا پرده های نخی با گرفتن گرد و غبار به خود تیره و کدر می شوند. پس از انجام این مرحله پرده ها را از درون آب بیرون آورید و آب را بیرون بریزید. سپس پرده ها درون لباسشویی قرار دهید و برنامه Delicate و یا Easy Care را انتخاب نمایید. پس از شستشو پرده ها براق و تمیز می شوند.

     

    نحوه استفاده شستشو پرده در لباسشویی

    نحوه شستشو پرده در لباسشویی؛ پرده های مخمل، ساتن و ابریشم

    از دیگر پرده هایی که در نحوه شستشوی پرده در لباسشویی باید دقت بیشتری به آن ها داشته باشید، پرده های مخمل، ساتن و ابریشم می باشد. این پرده ها ممکن است به مرور زمان و بر اثر شستشوی آب حالت خود را از دست بدهند و خراب شوند. برای جلوگیری از این مشکل می توانید آن ها را به خشکشویی بسپارید. اما اگر قصد شستشوی آن ها را در منزل دارید می توانید از برنامه Easy Care به همراه برنامه Pre wash لباسشویی استفاده کنید. به کمک این دو برنامه می توانید با کاهش دادن آسیب آن ها را خوب شستشو دهید. پس از شستشو می توانید آن ها را اتو بکشید.


    votre commentaire
  •  

     ماشین ظرفشویی یکی از محبوب ترین وسایل خانه در بین مردم محسوب می شود. بسیاری از مردم برای شستشوی ظروف خود از این دستگاه استفاده می کنند. یکی از دلایل محبوبیت آن شستشوی تعداد ظروف زیاد در کم ترین زمان ممکن می باشد. ماشین ظرفشویی همچنین در مصرف انرژی نیز تا مقدار بسیاری صرفه جویی می کند. اما برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی باید نکات بسیاری را رعایت کنید تا با مشکل مواجه نشوید. یکی از این مشکلات خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی می باشد. در ادامه به توضیح دلایل آن خواهیم پرداخت.

    1.    استفاده از مواد شوینده بیش از حد از علت های خش افتادن ظروف

    2.    آب سخت یکی از علت های خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی

    3.    ظروف نامرغوب و نحوه چینش آن ها؛ علت خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی

     

    علت خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی

     

    استفاده از مواد شوینده ی بیش از حد از علت های خش افتادن ظروف

    یکی از مهم ترین دلایل خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده بیش از حد از مواد شوینده­ می باشد. بسیاری از مردم بر این باور هستند که برای تمیز تر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی باید از مواد شوینده بیشتری استفاده کنند. اما باید گفت که شما با این کار نه تنها باعث تمیزتر شدن ظروف خود نمی شوید بلکه به ظروف خود آسیب وارد می کنید. استفاده از شوینده زیاد هنگام شستشو باعث ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی می شود که در نهایت باعث خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود.  جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://repaireman.tebyan.net/post/2 مراجعه فرمایید.

     

    آب سخت یکی از علت های خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی

    یکی از مهم ترین دلایل خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی سختی آب می باشد. سختی آب به معنای رسوبات زیاد و املاح در آب می باشد. زمانی که آب منطقه­ شما سخت باشد به مرور زمان باعث ایجاد رسوب در ماشین ظرفشویی می شود و لکه هایی را نیز در ظروف پس از شستشو باقی می گذارد. پس از مدتی این رسوبات باعث خش افتادن ظروف شما در ماشین ظرفشویی می شوند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از سختی گیر آب استفاده کنید. همچنین در بسیاری از موارد ممکن است علت این خش ها روی ظروف بالا رفتن دمای آب از 60 درجه به بالا باشد. دمای مناسب برای شستشوی ظروف بین 50 تا 60 درجه سانتیگراد می باشد.

     

    علت خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی

     

    ظروف نامرغوب و نحوه چینش آن ها؛ علت خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی

    یکی از عوامل تاثیر گذار خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی جنس ظروف می باشد. کیفیت و جنس ظروف از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. زمانی که شما یک ظرف نامرغوب را در ماشین ظرفشویی قرار می دهید امکان خش افتادن روی آن بسیار بالا می رود. در صورتی  که امکان خش افتادن ظروف مرغوب بسیار پایین تر می باشد. اگر ظروفی دارید که جنس و کیفیت خوبی ندارند بهتر است آن ها را با دست شستشو دهید تا دچار آسیب نشوند.

    یکی دیگر از دلایل مهم خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی نحوه چینش ظروف می باشد. اگر می خواهید که ظروف شما سالم بماند باید آن ها را درست در ماشین ظرفشویی بچینید. برای این کار باید ظروفی مانند چاقو و چنگال را باید در جایگاه مخصوص خود قرار دهید. توجه داشته باشید که سر چاقو و یا چنگال باید به سمت پایین باشد تا از آسیب زدن آن ها به ظروف دیگر جلوگیری کنید.

     در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با سایت تعمیرات لوازم خانگی در تماس باشید.

     

     

     


    votre commentaire
  • پذیرش تحصیلی مشروط در آلمان به چه معنی است؟

    نظام آموزشی آلمان به دانشجویان خارجی این امکان را می دهد که، اگر در زمان ارسال مدارک تحصیلی خود به کالجها و دانشگاه های آلمان، نمره آزمون زبان DSH یا  Test DaFشان حاضر نبود، اجازه ارسال مدارک تحصیلی خود را به مراکز آموزشی آلمان را داشته باشند و موسسات آموزشی آلمان می توانند بدون در دست داشتن نمره آزمونDSH یا  Test DaFپذیرش تحصیلی دانشجو را صادر نمایند (البته به صورت مشروط) و پس از اخذ موافقت مرکز آموزشی با صدور پذیرش تحصیلی داوطلب، به وی زمان کافی داده می شود، تا دوره آمادگی زبان برای امتحانDSH را در خود دانشگاه بگذرانند و پس از قبولی در امتحان DSH تحصیلات خود را به صورت رسمی آغاز نمایند. در ادامه به  فهرست مدارک مورد نیاز جهت درخواست پذیرشتحصیلی می پردازیم.

    بیشتر: شرایط اپلای دانشگاه های خارجی به دنبال شیوع ویروس کرونا

     فهرست مدارک مورد نیاز جهت درخواست پذیرشتحصیلی

    مدارک زير با توجه به شرايط متقاضيان دسته بندی شده و نيازی نيست که همه متقاضيان کليه مدارک را جهت اخذ پذيرش داشته باشند.ترجمه رسمیمدارک ( با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه ) بايد به زبان آلمانی يا انگليسی باشد.

    • ترجمه مدرک ديپلم و ريز نمرات آن
    • ترجمه مدرک پيش دانشگاهی و ريز نمرات آن
    •  ترجمه مدرک فوق ديپلم و ريز نمرات آن
    • ترجمه مدرک ليسانس و ريز نمرات آن
    • ترجمه مدرک فوق ليسانس و ريز نمرات آن
    • کپی پاسپورت
    • کپی شناسنامه
    • 18 قطعه عکس رنگی4*6
    • گواهی زبان آلمانی
    • نامه سازمان سنجش مبنی بر قبولی در مرحله دوم کنکور سراسری
    • اگر متقاضی هنوز دانشجو می باشد گواهی اشتغال به تحصيل الزامی است
    • گواهی زبان انگلیسی در مورد رشته های انگلیسی زبان IELTS 6,5 یا TOEFL 580 / IBT 89

    votre commentaire



    Suivre le flux RSS des articles
    Suivre le flux RSS des commentaires