امروزه طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از راه های محبوب ارائه محتوا و خدمات به مشتریان است. اما با توجه به آمار Fortune، بیش از 75 درصد از کاربران یک برنامه را باز کرده و هرگز به آن باز نمی گردند. امروز، کاربران تلفن همراه انتظارات زیادی از اپلیکیشن های موبایل دارند (زمان بارگذاری سریع، سهولت استفاده و لذت بردن از آن).
پس دقیقا چه چیزی می تواند به عنوان "تجربه خوب" در نظر گرفته شود؟ بیایید اصول مهم در طراحی اپلیکیشن موبایل را بررسی کنیم.
کاربران نباید هنگام تعامل با اپلیکیشن موبایل دچار سردرگمی شوند. در غیر این صورت از نظر کاربر اگر اپلیکیشن استفاده نشود بهتر است.
درک این که چگونه کاربران با یک اپلیکیشن ارتباط برقرار می کنند برای بهینه سازی ضروری است. به عنوان یک طراح و توسعه دهنده، ما باید اهداف کاربران را در کل برنامه درک کنیم. در ادامه چند روش محبوب برای تعامل بهتر کاربر با سایت را معرفی کرده ایم:
منظور از طراحی رابط کاربری(ui) مناسب، ارائه اطلاعات به کاربران به بهترین شکل و جلوگیری از وجود اطلاعات نامناسب در اپلیکیشن است. با استفاده از رابط کاربری مناسب، کاربران اطلاعات زیادی دسترسی خواهند داشت. یک نمونه عالی در زیر قرار داده شده است.
تمام محتوا های جالب و مفید در دنیا مهم نیستند اگر مردم به آن ها دسترسی نداشته باشند.
در اینجا چند قانون برای ناوبری وجود دارد:
نکته: بهتر است از الگوهای ناوبری استاندارد مانند Bar tab (برای iOS) و کشوی Navigation (برای Android) استفاده کنید. اکثر کاربران با هر دو الگوهای ناوبری آشنا هستند. اگر دنبال یک راه حل ساده هستید نیاز به هوشمندی و خلاقیت آنچنانی نخواهد بود.
یک رابط کاربری تلفن همراه باید به وضوح با عناصر ثابت و پویا ارتباط برقرار کند. بر خلاف دسکتاپ که کاربران می توانند از اثرات hover استفاده کنند تا متوجه شوند چه چیزی تعاملی است یا نه، کاربران اپلیکیشن ها می توانند تعامل را تنها با ضربه زدن بر یک عنصر بررسی کنند.
در طراحی اپلیکیشن موبایل سعی کنید عناصر را به گونه ای طراحی کنید تا کاربران به راحتی بتوانند به آن ها ضربه بزنند. همچنین اطمینان حاصل کنید که عناصر بیش از حد نزدیک به یکدیگر قرار نگرفته اند. زیرا رعایت نکردن این مورد می تواند سبب انجام اقدامات ناخواسته توسط کاربران شود.
در حالی انگشت شست ما می تواند همه بخش های صفحه موبایل را پیمایش کند، اما در یک سوم از این قلمرو قدرت بیشتری دارد. این قلمرو ناحیه ی اطراف انگشت شست طبیعی است. مناطق دیگر نیاز به کشیدن انگشت یا حتی تغییر در نوع گرفتن گوشی برای رسیدن به آنها است. بر اساس قرار دادن دست (چپ، راست یا ترکیبی)، می توانیم این موضوع را بهتر درک کنیم.
هنگامی که یک برنامه مشغول انجام کاری است، باید به نوعی به کاربر بفهمانید که برنامه متوقف نشده است. علائم بصری پیشرفت به کاربران امکان کنترل بهتر برنامه را می دهد.
انیمیشن بهترین ابزار برای توصیف حالت های انتقال است. این به کاربران کمک می کند که تغییرات صفحه را درک کنند. انیمیشن می تواند به طور موثر توجه کاربر را جلب کند و درک انتقال های پیچیده را برای کاربران آسان تر کند.
چگونه میتوانم رتبه الکسا وب سایت خود را افزایش دهم؟ آیا هیچ ترفندی یا راهنمایی برای این کار وجود دارد؟ برای بسیاری از صاحبان وب سایت ها و وبلاگ نویسان جدید، ناراحت کننده است که ترافیک کسب کنید اما رتبه الکسا پایین تر داشته باشید. داشتن اطلاعات کامل از مفاهیم سئو و نحو نوشتن محتوا مناسب یکی از نکات کلیدی افزایش ترافیک وب سایت است.
قبل از این که درباره تکنیک های افزایش الکسا وب سایت صحبت کنیم ابتدا اصول اولیه رو مرور می کنیم.
الکسا (که توسط آمازون و موسس آن یعنی جف بیسوس ایجاد شده است) یک شرکت است که داده های ترافیکی مربوط به وب سایت ها را حفظ می کند و اطلاعات رتبه بندی وب سایت ها نیز به رتبه الکسا معروف است.
رتبه جهانی الکسا نشان می دهد که سایت شما در سراسر جهان چه میزان محبوب است و همچنین رتبه محلی الکسا محبوبیت سایت شما در کشوری را نشان می دهد که دامنه سایتتان در آن ثبت شده است.
شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی http://www.alexa.com/siteinfo از رتبه الکسا وب سایت خود آگاهی پیدا کنید. همچنین شما می توانید با نصب برنامه افزونه Alexa Traffic در گوگل کروم از اطلاعات الکسا هر صفحه ای که باز می کنید مطلع گردید.
رتبه الکسا یک ابزار بسیار مهم برای بازاریابان است، زیرا پتانسیل تبلیغاتی یک سایت را نشان می دهد. هر چقدر عدد آن پایین تر باشد به این معنا است که سایت شما ترافیک بیشتری را کسب کرده است.
به طور کلی دامنه های با عدد پایین در الکسا ارزشمند تر از دامنه های با رتبه الکسا بالاتر هستند.
داشتن رتبه کم الکسا می تواند CPC را افزایش دهد که شما از طریق تبلیغات خود دریافت می کنید یا حتی به شما کمک می کند که تبلیغ کنندگان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید.
بنابراین، کاهش رتبه الکسا سایت شما می تواند برای کسب و کار شما سودمند باشد.
هر روز، الکسا میانگین بازدید کنندگان روزانه و صفحات را در طی 3 ماه گذشته ارزیابی می کند. سایت با بالاترین ترکیب بازدید کنندگان و میزان بازدید صفحات در طول 3 ماه گذشته در رتبه اول قرار می گیرد. ما در آزمایش هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که چندین عامل دیگر نیز در رتبه بندی سایت ها موثر هستند:
بین سئو و رتبه الکسا رابطه مستقیمی وجود ندارد. با این حال، یک رتبه پایین الکسا ممکن است مربوط به سایتی باشد که در رتبه های برتر موتور های جستجو قرار دارد و از این طریق ترافیک خود را دریافت کرده است.
سایت هایی که رتبه الکسا کمتر از ده هزار دارند، احتمالا از یک قسمت خوب بازدیدکنندگان از نتایج موتورهای جستجو لذت خواهند برد.
دریافت لینک ها از سایت های معتبر و قدرتمند، قدرت دامنه سایت شما را افزایش می دهد و به شما برای رتبه بندی بهتر سایت شما کمک خواهد کرد. این به شما کمک خواهد کرد که ترافیک بیشتری کسب کنید که به نوبه خود رتبه الکسا را نیز بهبود خواهد بخشید.
گوگل آنالاتیک و الکسا آمار و ارقام مختلفی را ارائه داده اند. اما یک آمار حدودی را در زیر قرار داده ام:
100،000 = 100-150 نفر در روز با نصب نوار ابزار الکسا
50،000 = 250-300 بازدید کننده در روز
20،000 = 400-500 نفر در روز با نصب نوار ابزار الکسا
10،000 = 700-800 بازدید کننده در روز
کمتر از 5000 = حدود 1400-1600 بازدید کننده در روز
تلاش کنید محتوا فوق العاده ای بنویسید و یک سئو کار حرفه ای را استخدام کنید تا بتوانید رتبه خوبی در گوگل داشته باشید. اگر می خواهید خودتان سئو را انجام دهید باید به برخی نکات توجه داشته باشید که اینجا بازگو می کنیم.
اگر می خواهید مدیران وب سایت ها را جذب کنید، شما باید محتویاتی بنویسید که سئو، بازاریابی دیجیتال و غیره در ارتباط هستند.
مهم تر از همه، محتوا آن را در همه جا (فیس بوک، توییتر، ردیت و غیره) به اشتراک بگذارید.
دریافت لینک ها و ارسال پست بعنوان کاربر مهمان برای افزایش قدرت دامنه وب سایت
به طور دائم مقالات قدیمی (که ممکن است حجم ترافیک آن ها کاهش یافته باشد) را آپدیت کنید و همچنین آخرین تغییرات سئو را نیز روی آن ها اعمال نمایید.
در این جا مراحل ساده ای را برای کاهش رتبه الکسا قرار داده ایم:
اگر وب سایت شما رتبه الکسا کمتر از 100,000 داشته باشد، رتبه الکسا آن هر روز بایستی آپدیت شود. در غیر این صورت به روز رسانی رتبه شما ممکن است یک هفته یا بیشتر نیز زمان ببرد.
طبق اعلام الکسا سایت هایی که بیشترین بازدید را داشته اند در زیر آمده اند:
درس صورتی که شما به صورت قانونی رتبه الکسا سایت خود را افزایش دهید، این مورد مزیت های زیادی را برای سایت شما خواهد داشت از جمله:
پیشنهاد من این است که از روش های قانونی و درست برای کاهش رتبه الکسا سایت خود استفاده کنید و از اصول سئو و بهینه سازی وب سایت نیز پیروی نمایید. صادقانه به شما توصیه می کنم که برای این کار از روش های کلاه سیاه و نادرست استفاده نکنید. به نظر من یکی از بهترین راه ها تولید محتوا با کیفیت و مناسب است. نظر شما چیست؟
برگرفته از سایت alejandrorioja.com
امروزه مردم از اینترنت برای دست یابی به اهداف خود استفاده می کنند (از تفریحات گرفته تا کسب و کار ها). php یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که دلیل استفاده از آن طراحی وب سایت هایی با درجه کیفیت عالی می باشد. البته php مزایای زیادی دارد که در ادامه شرح خواهیم داد. معمولا افرادی برای طراحی وب سایت از زبان برنامه نویسی php استفاده می کنند که به دنبال وب سایتی داینامیک و پر سرعت هستند. در سال 1995 زبان php به یک انتخاب محبوب نزد توسعه دهندگان تبدیل شد. امروزه نزدیک به 80 درصد وب سایت ها و استارت آپ های بزرگ از آن استفاده می کنند. برخی از این شرکت ها عبارتند از: گوگل، فیسبوک، توئیتر، یاهو، ویکی پدیا، لینکد این، وردپرس و غیره.
امروزه میلیون ها وب سایت در حال توسعه و فعالیت هستند. اما چرا طراحی وب سایت با استفاده از php تا این اندازه محبوب است؟ اگر فکر می کنید به خاطر اوپن سورس بودن آن است، اشتباه می کنید. البته، این یکی از دلایل است، اما برای متقاعد کردن مردم از استفاده از آن کافی نیست. مزایای دیگری نیز وجود دارند که افراد را نسبت به آن جذب می کنند. بنابراین، اجازه دهید نگاهی به بعضی از مهمترین دلایل استفاده از PHP در خدمات طراحی وب سایت بیندازیم.
حال شما از بیشتر مزایای طراحی سایت با استفاده از php آگاه هستید که می توانید برای توسعه وب سایت های مورد نظر خود آن ها را بررسی نمایید.
مردم در طول روز بار ها اطلاعات مورد نیاز خود را در دنیای اینترنت و سایت های مختلف دنبال می کنند. بیش از 94 درصد مردم گفته اند که دلیل اصلی بی اعتمادی آن ها به یک وب سایت، طراحی نادرست آن بوده است. اگر طراحی سایت خبری به طوری باشد که محتوا زیادی را در بر داشته باشد، این یک اقدام نادرست می تواند باشد. این اشتباه می تواند سبب از دست رفتن بازدیدکنندگان وب سایت خبری شما شود.
محتوا هنوز هم شاه است و طراحی سایت خبری واکنش گرا و با سرعت بالا مزیت محسوب می شوند. استفاده از پلاگین ها، فشرده سازی و استفاده از روش های دیگری که سرعت صفحات سایت شما را بیشتر می کند، میزان پرش کاربران از سایت شما را کاهش خواهند داد و نرخ تبدیل را بهبود خواهد بخشید.
اما طراحی سایت خبری چگونه است؟ چطور این سایت ها مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار داده اند؟ آیا سایت های خبری می توانند آینده روزنامه نگاری باشند؟ در ادامه به بررسی همه این سوالات خواهیم پرداخت.
در دهه گذشته، روزنامه نگاری وارد مرحله ای شده است که سازمان های خبری تمایل کمتری به سرمایه گذاری در زمینه های اینترنتی داشته اند. این بخاطر ترس از این است که اینترنت جای رسانه های سنتی را بگیرد. با این حال، روزنامه ها تلاش می کنند با کاهش داستان ها، اضافه کردن تفاسیر و به ویژه استفاده از رسانه های اجتماعی، با کاهش علاقه خوانندگان خود مبارزه کنند.
سیری شرینواسان، استاد رسانه در مدرسه روزنامه نگاری کلمبیا در نیویورک، گفت: "مشکل این است که دلار های تبلیغاتی که صرف روزنامه ها می شد، اکنون در دنیای دیجیتال جایگزین می شوند."
امروزه افراد جوان به سرعت به سمت وب مهاجرت می کنند. در میان افراد زیر 29 سال، وب سایت های خبری از 34٪ به 59٪ پیشرفت داشته اند و تلویزیون و روزنامه ها با 28٪ کاهش مواجه بوده اند.
مطالعات نشان داده است که خبر های آنلاین مزیت هایی دارند که در زیر لیست آن ها را قرار داده ایم:
رسانه های خبری آنلاین تنها رسانه هایی بوده اند که طی یک سال اخیر با رشد همراه بوده اند. در حالی که روزنامه ها تلویزیون و مجلات و سایر رسانه ها با کاهش رشد مخاطبان خود مواجه شده اند.
سازمان های خبره در سراسر جهان در سال های اخیر تمرکز خود را روی تجزیه و تحلیل داده ها افزایش داده اند. تجزیه و تحلیل سیستماتیک از اطلاعات کمی در مورد جنبه های مختلف رفتار مخاطبان با هدف افزایش مخاطبان، افزایش تعامل و بهبود گردش کار اتاق نشریات.
امروزه مشارکت کاربران در سایت خبری به عنوان یک تجربه کاربری خوب بوده و تعامل مناسبی را ایجاد خواهد کرد. ویژگی هایی مانند انتخاب مقالات که توسط خوانندگان دیگر توصیه شده است، دنبال کردن پیوندهای داستان ها و بررسی نظرات خوانندگان دیگر، تجربه کاربر را در وب سایت رضایتمندانه تر خواهد نمود.
موتور جستجو گوگل حدود سی درصد از ترافیک را به سایت های خبری اختصاص داده است که به وضوح نشان می دهد که مردم هنوز از گوگل استفاده می کنند تا اطلاعاتشان را دریافت کنند.
با این حال، رسانه های اجتماعی و به ویژه فیس بوک به عنوان منبع قدرتمند اخبار ارجاع داده می شوند. در پنج سایت برتر، فیس بوک دومین یا سومین ترافیک را دارا است. از طرف دیگر توییتر نیز می تواند به عنوان یک منبع خبری در نظر گرفته شود.
سازمان های خبری ممکن است به یک استراتژی چند لایه و پیچیده نیاز داشته باشند تا به طور قدرتمند عمل کنند. آن ها بایستی از اجزای تعاملی مناسب در طراحی سایت خبری مورد نظر خود استفاده کنند.
مقالات نقش مهمی در حفظ مشارکت کاربران دارند. استفاده از محتوا جذاب می تواند مشارکت کاربران در سایت خبری شما را افزایش دهد. استفاده از تصاویر و سرفصل ها مردم را به محتوای مقالات منتقل می کند. همان طور که تعاملات آنها با طرح های وب سایت خبری ادامه می یابد، قابلیت استفاده و ارائه اطلاعات به بهبود تجربه کاربری آنها کمک می کند، اما وجود نوآوری در مقاله ها نیز بر تعاملات تاثیر می گذارد.
طراحی یک سایت خبری همیشه مورد بررسی قرار می گیرد. صرف نظر از این که چه نوع خبرهایی را پوشش می دهند، همه آنها با چالش در نمایش محتویات زیاد خود در صفحه اصلی مواجه شده اند که باعث ایجاد چالش در چیدمان، قابلیت استفاده و ناوبری برای طراح می شود. مهم ترین جنبه ای که سایت های خبری باید روی آن تمرکز داشته باشند این است که سایت خود را به طور مداوم و 24 ساعته به روز رسانی کنند. مردم انتظار دارند سایت خبری مدام با اطلاعات با کیفیت آپدیت شود.
کسب درآمد نیز یک عامل مهم برای وب سایت های خبری است و جالب است بدانید که چگونه آنها تبلیغات را با طراحی ادغام می کنند. در برخی موارد، تبلیغات تا حدودی مزاحم و یا بیش از حد هستند، اما اکثر طرح های وب سایت های خبری قادر به اضافه کردن آگهی بدون پرت کردن حواس خوانندگان و ایجاد مزاحمت هستند.
در دنیای طراحی سایت خبری ممکن است بهترین وجود نداشته باشد. اما برخی از سایت ها با طراحی، محتوا مناسب تر و امتیاز دهی و موارد کار های بهتری را نسبت به دیگران انجام می دهند. سایت های خبری برای کسب سود و منافع بیشتر بایستی ابتدا به هویت خود دقت کنند. چه کسی هستند، چه ماموریتی دارند و وجه تمایز مخاطبان آن ها در چیست؟
یافته ها نشان می دهد که گروه های مختلفی از مصرف کنندگان آنلاین در اینترنت وجود دارند که هر کدام متفاوت به نظر می رسند. این تفاوت ها باعث می شود سازمان های خبری برای ایجاد استراتژی های جداگانه ای برای خدمت رسانی به گونه های مختلف مخاطبان اقدام کنند.
آینده روزنامه نگاری بستگی به درک مردم از محیط های خبر رسانی دیجیتال دارد. مردم به اخبار جامع و به روز رسانی های سریع علاقه دارند. همچین آن ها معمولا تمایل دارند خبر های داغ و برجسته را بدون پرداخت هزینه دریافت کنند.
برگرفته از سایت pixelmattic
شما می توانید نقطه نظرات خود را درباره طراحی سایت خبری در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.
از آن جا که امروزه طراحی فروشگاه اینترنتی رشد خوبی داشته است و دز حال حاظر میلیون ها مشتری بالقوه را نیز دارد، این یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار های مختلف به حساب می آید. اما از طرفی طراحی اپلیکیشن موبایل از جمله اپلیکیشن های فروشگاه اینترنتی بسیار وقت گیر است و نیاز به یک سرمایه معینی دارد. به همین جهت لازم است تا تمام عوامل توسعه اپلیکیشن را از قبل در نظر بگیریم.
برای طراحی اپلیکیشن برای یک فروشگاه اینترنتی عالی، ابتدا باید بدانیم که ملزومات اساسی برای این نوع محصول چیست.
امنیت: معمولا اپلیکیشن های موبایل فروشگاهی از عملیات های خرید پشتیبانی می کنند. یک برنامه جایی است که مشتریان پول خود را برای دریافت کالاها یا خدمات شرکت قرار می دهند. این موضوع منجر به ضرورت ارائه یک سطح مناسب امنیت می شود. همچنین، این مهم ترین عامل برای افرادی است که از اپلیکشن های فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند. مسئله امنیت، محبوبیت اپلیکیشن و شهرت شرکت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. وجود سطح بالایی از امنیت استدلالی برای کاربران جهت شروع استفاده از یک اپلیکشن است.
ارگونومیک: طراحی اپلیکیشن موبایل باید طوری باشد که استفاده از آن آسان باشد. کاربر نباید ساعت ها وقت صرف کند و یا راهنمایی ها را دنبال کند تا یاد بگیرد که چگونه از برنامه شما استفاده کند. اپلیکیشن شما نباید شامل اشکال یا عناصر گیج کننده باشد. همه چیز باید روشن و ساده باشد. تمام اطلاعات غیر ضروری نیز باید حذف شود.
ثبات و پایداری: ثبات یک اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. یک برنامه باید پایدار باشد، هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد. مشتری نباید احساس کند که پول خود را صرف چیزی می کند که در عوض آن خدمات عالی دریافت نخواهد کرد.
البته، تقریبا غیرممکن است که یک برنامه بدون هیچ اشتباهی طراحی شود. به همین جهت تست اپلیکیشن، بازخورد مشتریان، تجزیه و تحلیل گزارش خطا ها، به روز رسانی و رفع اشکالات منجر می شود که برنامه شما پایدار تر شود.
سرعت: نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چگونه یک اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی شما سریع کار می کند. یک برنامه نباید تاخیر داشته باشد و باید سریعا به دستورات کاربر پاسخ دهد. این نکته ضروری است که باید زمان تأخیر به حداقل برسد تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران ایجاد نماید.
اگر می خواهید یک اپلیکیشن موبایل برای IOS و اندروید ایجاد کنید، باید ویژگی های سیستم های عامل و دستگاه ها را نیز در نظر بگیرید. طراحی یک برنامه کاربردی نیز اهمیت دارد. یک برنامه باید به خوبی نمایش داده شود، به طوری که مردم دچار خستگی نشوند.
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی باید مورد توجه قرار گیرد، یکپارچگی سیستم پرداخت است. برای این منظور باید یک دروازه و پردازنده پرداخت را به برنامه خود اضافه کنید.
دروازه پرداخت: این یک رابط کاربری است که مشتری و سیستم پرداخت را به هم متصل می کند. دروازه پرداخت بسیار مهم است، زیرا سطح امنیتی روش پرداخت را تعیین می کند. پس از کلیک بر روی دکمه "خرید"، دروازه پرداخت شروع به کار می کند. اطلاعاتی را که فرد ارائه می دهد رمزگذاری می کند: شماره کارت اعتباری، اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس و غیره. همچنین شما می توانید از یک سیستم امنیتی که از قبل وجود دارد استفاده کنید.
پردازنده پرداخت: اطلاعات از طریق یک دروازه پرداخت به مرحله بعدی منتقل می شوند. این قلب سیستم پرداخت و جایی است که روش های اصلی اجرا می شوند. داده های ارائه شده توسط یک مشتری به یک پردازنده پرداخت منتقل می شود. سپس، این اطلاعات را به بانک با تمام جزئیات لازم ارسال می کند.
بانک داده ها را پردازش می کند و پاسخ می دهد. یک پردازنده پرداختی از بانک پاسخ را دریافت کرده و تعیین می کند که آیا معامله تایید یا رد می شود. در صورتی که معامله تایید شد، روند با موفقیت به پایان رسید. اگر تراکنش رد شد، به مشتری اطلاع می دهد که وجوه مالی منتقل نشده است.
پردازنده پرداخت جزء اصلی ترین ماژول های پرداخت یک اپلیکیشن فروشگاهی محسوب می شود، بنابراین باید پایدار باشد. علاوه بر این، خطاها باید کاملا حذف شوند. چنین اجزایی باید با دقت آزمایش شوند تا مطمئن شویم همه چیز درست کار می کند.
در اینجا برخی از ایده هایی را قرار داده ایم که می توانید در هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی پیاده سازی کنید. این مثال ها برای شرکت های استارت آپی نیز کاربرد دارند.
ارائه یک طیف وسیعی از کالاها (مثل لباس)، یک ایده عالی برای طراحی اپلیکیشنی است شبیه به اینستاگرام نمایش داده می شود، جایی که مشتری نوعی "خوراک خبری" را با پیشنهادات شرکت می بیند. مشتری یک تصویر لباسی که دوست دارد لمس می کند و آن را به سبد خرید اضافه می کند.
حراج. فرد می تواند یک مزایده با پارامترهای مشخصی از پیشنهادات را شروع کند، مانند حداکثر تعداد شرکت کنندگان، قیمت شروع و غیره. بنابراین، یک اپلیکیشن ممکن است مدل حراج زندگی واقعی را ایجاد نماید.
پیدا کننده محصول. یکی دیگر از ایده ها این است که راه حلی ارائه دهیم که به مردم کمک می کند چیزی را پیدا کنند که به دنبال آن هستند. مشتری یک عکس از محصولات را که مشابه با یک پیشنهاد شما است (یا پیدا می کند) می برد و آن را به برنامه ارسال می کند. سپس، برنامه به او کمک می کند تا همان محصول را در فروشگاه اینترنتی خود پیدا کند.
ویرایشگر طراحی. اگر شرکت شما لباس هایی با طراحی سفارشی را ارائه می دهد، فرض کنید که یک اپلیکیشن طراحی کنید تا مشتریان بتوانند طراحی لباس مورد نظر خود را انتخاب کنند. این گزینه خوبی برای ایجاد یک طرح با تصاویر است و یک ویرایشگر را نشان می دهد که به افراد اجازه می دهد لباس شخصی خود را ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک فرد می تواند یک تی شرت سیاه را انتخاب کند و تصاویر مختلفی را که روی آن چاپ می شود اضافه نماید. ویرایشگر باید دارای لایه ها و ابزارهایی باشد که به مشتریان اجازه می دهد رنگ عناصر را تغییر دهند.
برای طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی به یک تیم نیاز دارید که شامل طراح، مدیر پروژه، یک توسعه دهنده بک اند و دو برنامه نویس موبایل باشد. توجه داشته باشید که هر بخش از برنامه به صرف کردن مقدار مشخصی زمان نیاز دارد که بهتر است از ابتدا پروژه برای آن برنامه ریزی انجام دهید. ویژگی های اصلی که این اپلیکیشن باید داشته باشد عبارتند از:
توسعه اپلیکیشن های فروشگاهی پس از انتشار برنامه متوقف نمی شود. مهم این است که به کار ادامه دهید تا کار را بهتر انجام دهید، سریع تر کار کنید و خطاها را برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان بالقوه برطرف کنید.
تجزیه و تحلیل این که مردم از نرم افزار شما استفاده می کنند و بازخوردی را که از آنها دریافت می کنید را مطالعه کنید. سرویس Google Analytics یک منبع داده مفید است. این برای درک اینکه چگونه افراد با برنامه شما ارتباط برقرار می کنند به شما اطلاعاتی را که نیاز دارید، ارائه می دهد. همچنین توجه داشته باشید که رتبه بندی برنامه در فروشگاه های تلفن همراه نیز مهم است.