شرکت طراحی سایت

شرکت طراحی سایت، طراحی وب سایت

شرکت طراحی سایت

شرکت طراحی سایت، طراحی وب سایت

۹ ترفند برای افزایش اعتماد مخاطبان در سایت

یکی از مباحث مهمی که در مورد هر کسب و کاری مطرح می‌شود، بحث اعتماد است. اعتمادی که افراد به کسب و کارها دارند، شاید بزرگ‌ترین دارایی هر کسب و کاری باشد. افزایش اعتماد مخاطبان ، همیشه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که صاحبان مشاغل اینترنتی به دنبال آن هستند. اهمیت این مورد به این دلیل است که تا کاربران به وب‌سایتی اعتماد کافی نداشته باشند، به هیچ وجه از آن وب‌سایت خرید نمی‌کنند. یک فروشگاه اینترنتی زمانی به موفقیت می‌رسد که مشتریان و مخاطبانی وفادار داشته باشد و این وفاداری، جز از طریق به‌کارگیری روش‌هایی برای افزایش اعتماد مخاطبان به دست نمی‌آید.

روش‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می‌توان اعتماد مخاطبان در یک وب‌سایت یا فروشگاهی اینترنتی را تا حد زیادی افزایش داد. مطمئناً با افزایش اعتماد مخاطبان یک سایت ، فروش آن نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در این مقاله، به طور کامل راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهیم که با به‌کارگیری آنها، می‌توانید اعتماد مخاطبان وب‌سایت خود را افزایش دهید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

۱. با کاربران سایت خود به طور دائم در ارتباط باشید

۲. در صورت بروز مشکل در سایت آنها را باخبر کنید

۳. صفحات درباره ما، تماس با ما، پیشنهادات، شکایات و … طراحی کنید

۴. از کاربران خود کمک بخواهید

۵. ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

۶. از تأثیر شبکه های اجتماعی غافل نشوید

۷. استفاده از نظرسنجی و نظرخواهی

۸. افزایش اعتماد مخاطبان از طریق اخذ ای‌نماد

۹. صبر کنید!

‌‌

9 ترفند برای افزایش اعتماد مخاطبان در سایت

۱- با کاربران وب‌سایت خود به طور دائم در ارتباط باشید

برای اینکه بتوانید در بحث اعتماد، موفق باشید، باید به طور پیوسته با کاربران در ارتباط باشید. مثلاً باید وب‌سایت‌تان را به طور منظم به‌روزرسانی کنید، به نظرات مخاطبان به طور کامل پاسخ دهید، قسمتی را برای درج سؤالات آنها در نظر بگیرید و … .

بسیاری از کاربران هستند که به طور مداوم، یک وب‌سایت را بررسی می‌کنند تا از جدیدترین محتواهایی که آن وب‌سایت منتشر کرده مطلع شوند. انتشار مقالات و ویدیوها به صورت منظم، می‌تواند کمک بزرگی به شما در این زمینه باشد.

‌‌

۲- در صورت بروز مشکل در وب‌سایت، آنها را باخبر کنید

همیشه این احتمال وجود دارد که مشکلاتی در وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی به وجود بیاید. مواردی که به صورت خواسته یا ناخواسته باعث می‌شوند که مشکلاتی برای وب‌سایت ایجاد شود. بیشتر این مشکلات به صورت ناخواسته شکل می‌گیرند.

گاهی بروز مشکل در سرویس‌های میزبانی وب، می‌تواند یک وب‌سایت را با مشکل مواجه کند که در این صورت بدون اطلاع قبلی صورت گرفته و شما نمی‌توانید از قبل به کاربران خود اعلام کنید. البته می‌توانید از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشید و آنها را از وضعیت پیش آمده خبردار کنید. همچنین می‌توانید در هر شبکه اجتماعی که فعالیت دارید، این مشکل را اعلام کنید.

حتماً راه‌هایی را از قبل برای ارتباط با مخاطبان‌تان در نظر بگیرید تا بتوانید در صورت بروز مشکل با آنها در ارتباط باشید، مثلاً می‌توانید سیستم خبرنامه را در سایت‌تان اجرا کنید یا لینک شبکه‌های اجتماعی که در آنها فعالیت دارید را در وب‌سایت‌تان قرار دهید و از کاربران بخواهید در آنها عضو شوند تا هم از آنها استفاده کنند و هم از مشکلاتی که امکان دارد برای شما پیش بیاید، باخبر شوند.

اما گاهی نیز امکان دارد مشکلاتی در رابطه با طراحی سایت ایجاد شود که لازم هست حتماً کاربران را در جریان بگذارید. به طور معمول مدیران وب‌سایت‌ها، پس از چند سال اقدام به بازطراحی وب‌سایت خود می‌کنند، به این دلیل که کاربران بتوانند فضای تازه‌ای را تجربه کنند. ممکن است تا رفع نواقص به صورت کامل، برخی از نقاط سایت دارای مشکل باشد. بنابراین بهتر است قبل از اینکار، مخاطبان را در جریان کار قرار دهند تا در صورتی که مشکلی پیش بیاید، بدانند که در رابطه با طراحی است و مشکل چندان جدی‌ای نیست.

‌‌

۳. صفحات درباره ما، تماس با ما، پیشنهادات، شکایات و … طراحی کنید

صفحات داخلی سایت، جدا از اهمیتی که در مورد سئو دارند، می‌توانند باعث راحتی کار کاربران هر وب‌سایتی بشوند. به طور معمول اکثر وب‌سایت‌هایی که در زمینه فروش فعالیت می‌کنند با پیش‌بینی اینکه احتمال دارد محصولات، مشکلی داشته باشند یا مشتریان ناراضی باشند، صفحاتی را تحت عنوان پیشنهادات، شکایات، مقررات و … می‌سازند.

اما اکثر وب‌سایت‌ها صفحاتی مانند درباره ما یا تماس با ما دارند. یعنی باید این صفحات ساخته شوند. اهمیت وجود این صفحات به این دلیل است که دسترسی کاربران به بخش پشتیبانی راحت‌تر صورت بگیرد. به این صورت که هر زمان مشتری یا مخاطب یک وب‌سایت نیاز داشت تا مسائلی را مطرح کند، بتواند اینکار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

برای راحتی کار شما ما تمامی این صفحات را در وب‌سایت‌مان ساخته‌ایم. یعنی اگر در مورد وب‌سایت ما سؤالی دارید یا پیشنهادی دارید می‌توانید خیلی راحت با ما در میان بگذارید. صفحاتی مانند تماس با ما، درباره ما،راهنمای خرید، قوانین و مقررات، سؤالات متداول، پیشنهادت و شکایات و … .

مثلاً در صفحه درباره ما در مورد خود یا تیم‌تان بنویسید. در صفحه تماس با ما اطلاعات تماس‌تان را قرار دهید. برای صفحه قوانین و مقررات، چارچوب خاصی را برای وب‌سایت‌تان در نظر بگیرید. وجود این صفحات و دسترسی آسان به آنها در وب‌سایت، می‌تواند به افزایش اعتماد مخاطبان وب‌سایت‌تان کمک بسیاری بکند.

۴- از کاربران وب‌سایت‌تان درخواست کمک کنید

گاهی لازم است که از کاربران وب‌سایت خود در مورد موضوعی کمک بخواهید. مثلاً از آنها در مورد فروشگاه وب‌سایت‌تان درخواست کمک کنید و بپرسید که چه قسمتی از آن را باید بهبود ببخشید، به چه محصولاتی نیاز دارند و … . بی‌شک اینکار تأثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد مخاطبان وب‌سایت‌تان دارد.

از روش‌های زیادی می‌توانید برای اینکار استفاده کنید. مثلاً می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی سؤالات‌تان را مطرح کنید و از آنها بخواهید تا در این نظرسنجی شرکت کنند. با انجام اینکار هم به کمبودهای بخش‌هایی از وب‌سایت خود پی می‌برید و هم می‌دانید که کاربران‌تان به چه محصولی نیاز دارند.

‌‌

۵- ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین، بهترین و در عین حال پیشرفته‌ترین روش‌های ارتباط با مشتری و افزایش اعتماد مخاطبان وب‌سایت بوده است. هرچند امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، نقش ایمیل مارکتینگ مقداری کمرنگ شده است، اما با این حال، هنوز تأثیر خود را حفظ کرده است.

از طریق ایمیل مارکتینگ، می‌توانید همیشه با کاربران وب‌سایت خود در ارتباط باشید و آنها را از رویدادهای وب‌سایت‌تان باخبر کنید. پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله‌ای که در مورد ایمیل مارکتینگ منتشر کرده‌ایم را بخوانید.

البته باید در ارسال ایمیل‌ها دقت لازم را به خرج دهید و حد تعادل را رعایت کنید. چون اگر به صورت مکرر به آنها ایمیل ارسال کنید، احتمال دارد شما را اسپم کنند و یا عضویت‌شان را لغو کنند.

‌‌

۶- شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید!

شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال گسترش هستند و میزان استفاده و همچنین کاربرد آنها هر روز بیشتر می‌شود. معمولاً کاربران سایت‌ها، حوصله چک کردن روزانه وب‌سایت‌ها را ندارند، اما به طور معمول روزانه شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند.

شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی، به عنوان یک ابزار قدرتمند ارتباطی برای برقراری ارتباط با کاربران وب‌سایت‌تان بهره ببرید.

شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، گوگل پلاس، فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام و غیره امکانات بسیار بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با به‌کارگیری آنها، می‌توانید خیلی راحت با مخاطبان وب‌سایت خود در ارتباط باشید.

همچنین شما می‌توانید مقالات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و به سایت‌تان لینک بدهید که این کار، تأثیر بسیار بالایی در سئوی وب‌سایت شما خواهد داشت.

‌‌

۷- استفاده از نظرسنجی و نظرخواهی

نظرسنجی همواره یکی از راه‌های بسیار عالی در افزایش اعتماد مخاطبان بوده است. شما می‌توانید هر از چندگاهی برای کاربران خود یک نظرسنجی بگذارید و از آنها راجع به قسمت‌های مختلف وب‌سایت‌تان نظر بخواهید.

فرض مثال؛ از آنها بپرسید که کدام قسمت را باید تغییر دهید، کدام قسمت را حذف کنید، در مورد کیفیت مقالات، محصولات و … بپرسید.

این مورد می‌تواند این احساس را در مخاطب وب‌سایت‌تان ایجاد کند که شما برای آنها ارزش بسیار بالایی قائل هستید و به نظرات آنها احترام می‌گذارید. همچنین می‌توانید از آنها در مورد مقالات منتشر شده نظر بخواهید و تا حد امکان به نظرات آنها سریع جواب دهید.

‌‌

۸- افزایش اعتماد مخاطبان از طریق اخذ ای‌نماد

مدیران وب‌سایت‌ها، هر راهی را امتحان می‌کنند تا اعتماد کاربران و مشتریان‌شان را افزایش دهند. از اقدام برای اخذ لوگوی ساماندهی گرفته تا ای‌نماد و … . بحث دریافت ای‌نماد (ENamad) در بین فروشگاه‌های اینترنتی (یا وب‌سایت‌هایی با اهداف غیرتجاری) ایرانی، به‌سرعت در حال گسترش هست. ای‌نماد وب‌سایت شما را بسیار معتبر می‌کند و کاربران با خیال راحت‌تری از شما خرید می‌کنند.

همچنین می‌توانید برای دریافت لوگوی ساماندهی نیز اقدام کنید. اخذ ای‌نماد و لوگوی ساماندهی، می‌تواند خیال کاربران را از اینکه از یک وب‌سایت مطمئن خرید می‌کنند، راحت کند.

۹- صبر کنید!

افزایش اعتماد مخاطبان به طور معمول، زمان خاص خودش را می‌طلبد. این قسمت را با مثالی ساده ببینید:

فرض کنید شما همین امروز یه مغازه بقالی باز کرده‌اید. طبیعتاً خیلی راحت همین امروز مردم از شما خرید می‌کنند و نیاز چندانی به ایجاد اعتماد در خریدار نیست. هر چند که باید یک سری فاکتورها رعایت شود.

اما حالا فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل راه‌اندازی کرده‌اید، مطمئناً باید ابتدا اعتماد لازم را در مخاطبتان ایجاد کنید که تقریباً کار زمان‌بری است. یعنی اول باید با کاربران وب‌سایت خود ارتباط برقرار کنید، با آنها به طور مداوم در ارتباط باشید و … تا مخاطبان وب‌سایت‌تان به شما اعتماد کنند و از وب‌سایت شما خرید کنند.